fredag 17 september 2010

Jag älskar...


Jag älskar att vara mig. Jag älskar att sitta här som en tonåring med noll koll på vad hon vill göra med sitt liv, egentligen. Jag älskar att kunna vara den jag är, öppet kunna springa runt och vara den lilla flata jag är utan att vara rädd för att jag ska spärras in på ett psykhem. Jag älskar och sitta på en balkong med mina vänner och prata bort natten medans man proppar munnarna fulla med godis utan att bry sig om att det faktiskt bara är onsdag. Jag älskar att bara vara hemma och se på film, dricka te och bara vara. Jag älskar de stunderna jag faktiskt klarar av att stänga av min mobil och inte använda datorn, att verkligen vara helt cut off ifrån omvärlden. Jag älskar att lyssna på fransk musik och drömma mig bort till baguetter och eifeltornet, trotts att jag inte kan mer än 20 ord på franska. Jag älskar att böcker är några av mina bästa vänner som förstår mig till punkt och pricka. Jag älskar att lyssna på The Smiths när det känns som om att alla låtar är skrivna om mig. Jag älskar att gå på promenad i regnet och fånga regndroppar på tungan. Jag älskar att gå på promenad när det snöar och fånga snöflingor på tungan. Jag älskar 20, 50 och 60 talet. Jag älskar mitt gosedjur ifrån IKEA som är en jättefin groda med vingar, prickik tunika och rutiga shorts. Jag älskar geléråttor. Jag älskar Sara Granér och Jan Stenmark. Jag älskar min pappa men i hemlighet önskar jag att han var Ozzy Osbourne. Jag älskar min mamma men i hemlighet önskar jag att hon var Dolly Parton. Jag älskar min bror men i hemlighet önskar jag att han var Steve-O, men bara ibland. Jag älskar Adam, han är som stålmannen för mig, fast med rosa taights. Jag älskar så jävla mycket saker så det är helt sjukt. Jag älskar doftljus och mysiga kuddar. Jag älskar att sova med någon, att bara kramas hela natten. Jag älskar te och kaffe, men mest te. Jag älskar mitt liv, men ibland önskar jag att jag var någon cool brud som Kelly Osbourne. Jag älskar tidningen vanity fair. Jag älskar Hey Dolly och ibland känner jag mig som Dolly, massor. Jag älskar fotografen Annie Leibovitz och vill inget hellre än att bli fotograferad av henne. Jag älskar att jag älskar. Jag älskar att jag finns. Jag äskar att du finns.


Inga kommentarer: