måndag 4 januari 2010

Framtidsdrömmar


Det blev inget skrivet igår. Inte för att jag tänker be om ursäkt, för jag vill minnas att jag inte lovat någon dagliga uppdateringar.
Det hela var bara ett konstaterande, så att ni vet att jag är medveten om gårdagens icke befintliga inlägg.

Idag ska jag för första gången på länge träffa en mycket kär vän till mig. Ingrid heter hon, fika och sen middag hemma hos fröken söt.
Det låter som ett makalöst sätt att tillbringa denna måndag. Och det slog mig precis att om exakt en vecka så är jag tillbaka i skolan.
Halva gymnasietiden avklarad vilket känns skönt. Efter gymnasiet så blir det litteraturhistoria, konsthistoria och filosofi. Det ser jag helt otroligt mycket fram emot. Allra helst, en liten dröm jag har, är att få gå på collage i USA eller England.
Det skulle vara helt underbart, att få välja intressanta kurser, som poesi och ovannämnda kurser som skall läsas efter gymnasiet.
Dricka kaffe hela dagarna, plugga, läsa och framförallt träffa människor som värderar bra litteratur och konst lika mycket som jag själv gör. För tro nu inte att jag är någon galen "I love school" unge. Det är bara att hela collage livet lockar så ofantligt mycket.

Nu sitter jag här och hoppas att Ingrid ska höra av sig snart. Det börjar bli ytterst trist att sitta här hemma när man inte har något att göra och dessutom så har jag en sån ofantlig craving efter Cafe 60's Chai-Latte. Gudars, det är kärlek i en kopp. Den är enorm, så löjligt god och man kan nog kort säga att det är det närmsta lycka i flytande form man kommer (läs: så länge man inte är en onykter alkoholist, men samtidigt måste jag tillägga att bara för att man är alkoholist (onykter sådan) så betyder inte det att man gillar att dricka.. sak samma, jag tror ni förstår vad jag menar).
Sen så MÅSTE jag till myrorna (lägg märke till att måste står i enbart stora bokstäver för att riktigt uttrycka måstet i det hela). Jag ska ha den där Magritt konstboken.
Annars tror jag att jag dör lite inombords. Nu är jag hungrig och inser dessutom att jag inte har tagit min morgon kopp med grönt te än.
Attans, bäst att jag skyndar mig, annars blir frukost koppen blandad med den potentiella lunchkoppen och då är jag rädd att hela dagens balans kommer infinna sig i kaos för att vara ärlig. Så kortfattat är det bäst att jag skyndar mig.

Ajöken!

Inga kommentarer: