fredag 1 januari 2010

Nytt år, Jesus och baksmälla.


Bilden säger så ofantlig mycket i min mening, men det har inte riktigt med saken att göra, eller kanske lite. För lite ångest har jag efter gårdagens fest. Egentligen helt obetingat, men sak samma. Man kan inte hjälpa hur kroppen känner är, för då hade jag gjort något åt det för länge sen. Och än en gång, godhjärtad som jag är så kan jag skriva undertexten till bilden för er som har dålig syn: En del är för dumma för att ha ångest. Det är smart.

Men nu är det såhär att jag har börjat tänka, som jag förmodligen gör alldeles för ofta och jag har kommit fram till att Jesus, det var förmodligen en hyvens kille.
Inte för att jag är kristen, jag skulle vilja tro på gud men min cyniska och bittra sida är alldeles för mycket emot det. Jag skulle snarare säga att jag, precis som 95% procent av Sveriges befolkning, tror på "något". Ni vet, något ospecifikt som man inte behöver sätta namn på, för att namnge sin religion kan ju leda till konflikter och jobbiga diskussioner.
Men åter till Jesus, ni vet, snubben med skägget som kunde gå på vatten ? Precis, han ja. Inte för att jag kände honom, men det hade varit härligt att ta en fika med honom. Diskutera lite hur han tänkte med hela skapelsen och sådär. För han måste ju varit väldigt motiverad för att kunna skapa världen på 6 dagar. Mycket, mycket, och för att tillägga mycket imponerande.
Jag tror att min första fråga skulle vara:
-Hur kommer det sig att kvinnor som INTE vill ha ansiktsbehåring (läs: Mustasch) har det, och den är ju inte särskilt snygg. När kvinnor som jag vill ha en mustasch (läs: enbart när jag sitter i en park med ett plommonstop, min pipa och Franz Kafka i högsta hugg). Och varför kan inte ansiktsbehåring (läs: än en gång, mustasch) vara något man kan frammana bara för att man vill.
Nu vill jag inte att folk ska tro att jag har en fetisch för mustascher, för det har jag inte.
Det är bara det att jag har en liten förkärlek till allt som är gubbigt, gammalt och allmänt coolt.
Vad själva handlingen i det här inlägget tog vägen vet jag inte.
Jag kan ju skylla på min måttligt roande bakfylla eller att jag helt enkelt är relativt mongo i huvudet. (Och jag menar inget illa med att använda ordet mongo, det är bara ett så bra ord för att uttrycka mina känslor)
Här har vi då en bild på Jesus, Jesus Kristus framställd på en grekisk ikon av pantokrator-typ.
Har då ingen aning om vad det betyder, men det står så på sidan där jag hittade bilden.
Och visst ser han cool ut. Väldigt världsvan, haha, försök till skämt (läs: misslyckat)

Ajöken!

Inga kommentarer: