tisdag 16 februari 2010

Plastic Fantastic!!

Idag har varit en ytterst underbar dag. Den finaste på länge faktiskt. Jag träffade Lovisa, en brud jag kännt sen jag var typ tre ?!
Sen vi började gymnasiet så har vi varit lika dåliga på att träffas som David Batra (stavning?) är på att dra skämt. Detta är inte okej, då den här tjejen är en av de personer jag kan vara mest avslappnad med samt ha mest roligt med. Det är helt stört, vi pratar om allt mellan himmel och jord (läs: när jag skriver allt så menar jag ju inte direkt allt, ta inte allt så jävla ordagrant) och det är fint att prata med en människa som inte avskyr mitt umgänge för att jag är bitter... Och nu menar jag inte att jag bara har två kompisar som står ut med min bittra sida, men det finns garanterat folk som jag döljer den sidan för, dels för att jag inte orkar förklara varför det inte finns så mycket hopp för mänskligheten ifall majoriteten ska bete sig som de gör och dels för att tro det eller ej så finner jag det inte passande i vissa situationer att vara mig. Inte för att jag skämms för den jag är, för det gör jag verkligen inte. Utan snarare för att vissa av mina vänner kan ha det lite svårt för att ta mina hårda komentarer om att vissa borde brinna i helvetet och att jag hatar folk som säger: Men se det ifrån den ljusa sidan.
Vilken jävla ljus sida !?. Nu menar jag inte heller att jag är deprimerad och att allt är en ända stor röra av svarta mörka moln, verkligen inte.
Och jag vet inte heller hur jag ska kunna förklara mig själv på så vis att folk förstår, så vet ni vad? Det tänker jag inte göra heller.
Suck on that! Nä men nu kom jag ifrån ämnet lite (ovanligt? nä..) Så jag tänkte samanfatta del hela med små fina komentarer under mina YTTERST vackra bilder.
Den på Lovia är finast för det är hon som person också. Så ni som tycker den är ful för att den är suddig kan ta sig. Vem har bestämt att bilder ska vara i fokus och skarpa hela tiden?


Okej, det här var inte den äckligaste latten jag druckit, men inte den godaste heller. Lite blaskigt kaffe men kanelen och någon annan mystisk krydda räddade den totalt. Jag kommer dricka den fler gånger, garanterat!

Den här semlan dock var en av de godaste semlor jag har ätit på länge. Fluffigt bröd och ÄNTLIGEN ett Café som förstår att man ska vispa grädden med lite mandelmassa samt ha bauta mycket mandelmassa i själva bullen. 5/5 helt klart.

Och här har vi då kvinnan som gjorde min dag. Herre gud vilka lovord jag skriver om dig nu, men det förtjänar du, lätt som en plätt. I kalendern skriver hon förövrig in att vi ska ses nästa torsdag då ska jag även sova över. Lyckan är stor just nu.
Ajöken!

2 kommentarer:

Cosette sa...

Hej, jag kunde inte svara på ditt sms, mitt Comviq kompis har gått ut och jag har inga pengar på mobilen eller någon annanstans heller för den delen. Ring om du vill prata, när du vill!

Lou/'Kura sa...

SEMLOR<3 puss på din bittra sida dock. den ger "krydda" till din personlighet och det skulle bara göra mig typ... illamående om du var happi-happi-chan-nyan-kawaii-desu-KYYYAA hela tiden << ;3